Shockwave Therapie

Radiale Shockwave Therapie

Bij AFP-Fysiotherapie kunt u terecht voor radiale shockwave therapie (RSWT). Deze behandelmethode wordt ingezet bij peesklachten, zoals een tenniselleboog of hielspoorklachten. Bij ons kunt u tevens terecht voor een deskundig echografisch onderzoek. Hierdoor zijn wij in staat om een duidelijke fysiotherapeutische diagnose te stellen. Met de juiste diagnose is shockwave therapie een zeer effectieve behandelmethode.

“Vaak is er al een merkbare verandering van de pijnintensiteit na 1 tot 3 behandelingen.”

Wat doet het shockwave apparaat?

Het apparaat verplaatst schokgolven naar het te behandelen gebied. De afgegeven energie wordt opgenomen in het pijnlijke weefsel. De schokgolven veroorzaken lichte schade in de pees. Het lichaam reageert hier vervolgens op met het aanmaken van herstel stimulerende stoffen. De doorbloeding op de plaats van de aandoening verbetert en dit resulteert in een snel weefselherstel. Shockwave stimuleert dus de zelfhelende werking van het lichaam. Naast de shockwave behandeling is het belangrijk om het proces te ondersteunen met de juiste oefeningen.

“Met de juiste diagnose is shockwave een zeer effectieve behandelmethode.”

Wanneer wordt shockwave therapie toegepast?

Bij veel aandoeningen is shockwave therapie effectief gebleken. Shockwave kan ook een goed alternatief zijn voor een chirurgische ingreep en/of een injectie. De volgende aandoeningen zijn o.a. geschikt voor shockwave therapie:

“Shockwave stimuleert de zelfhelende werking van het lichaam.”

Voor wie is shockwave therapie geschikt?

Voor iedereen die pijn of bewegingsklachten heeft en geen baat heeft gehad bij rust of andere fysiotherapeutische behandelingen. Shockwave therapie is dus zowel geschikt voor sporters als voor mensen met chronische klachten.

Wilt u een afspraak of meer informatie?

Wilt u zelf ook de gunstige effecten van shockwave therapie ervaren?
Maak dan een afspraak met een van onze therapeuten.